
30 minutters AI lynkursus for elever: Kundeservice

Kommer chatbots til at erstatte kundeservice-medarbejdere? Med ChatGPTs entre på markedet er det gået op for os alle sammen, hvor dygtig AI er blevet til at efterligne menneskelig interaktion og samtaler. På en halv time giver vi eleverne en introduktion til de nye muligheder, som kunstig intelligens byder på i forhold til kundeservice. Efter videoen er der en række øvelser I kan lave på klassen.
30 minutters lynkursus i kunstig intelligent kundeservice
- Hvor er udviklingen på vej hen med at bruge AI i kundeservice?
- Hvilke værktøjer er længst fremme?
- 3 eksempler på, hvordan det bruges ude i virksomhederne i dag
- Nu skal I selv prøve: Her er 3 øvelser I kan lave på klassen
- …Men husk at være kritiske!
Hvad er et lynkursus og hvem er det for?
Lynkurserne målretter sig grund- og hovedforløbselever på det merkantile område. På 30 minutter giver vi en introduktion til et område inden for kunstig intelligens, som lægger op til øvelser og diskussion, som I kan have på klassen. Kursets formål er at give eleverne et hands-on indblik i hvordan kunstig intelligens kan anvendes på det merkantile område og vi kommer undervejs med konkrete eksempler fra virksomheder. Øvelserne lægger op til, at eleverne selv skal ind og arbejde med et værktøj (fx ChatGPT), så husk at sætte tid af til dette arbejde efterfølgende, hvis eleverne skal have mest muligt ud af det.
Lærervejledning og opgaver
Nedenfor kan du downloade lærervejledning inkl. opgaver og vejledende løsninger.


30 minutters AI lynkursus for elever: Billedgenerering
