Inflation, stigende priser og en generel økonomisk usikkerhed gør forbrugerne mere tilbageholdende. Til dette webinar tager vi temperaturen på dansk e-handel med status på årets Black Friday og et kig på, hvad der venter forude for de danske webshops.

Fra Corona-opsving til krisestemning – hvordan går det for dansk e-handel?

Ovenpå et par Corona-år med kraftig vækst for danske e-handelsvirksomheder, peger Dansk Erhvervs halvårsanalyse fra september for første gang på, at der er en tilbagegang i omsætningen. Analysen viser, at forbrugerne handlede for 92,7 mia. kr. i årets første seks måneder. Det er et fald på 1 procent sammenlignet med 1. halvår 2021. Og selvom det ikke virker som et voldsomt fald, så er en del af forbruget nu rettet mod rejser og udenlandske netbutikker, hvorfor at faldet reelt er større for danske webshops med fysiske varer. 

På dette webinar giver fagchef for digital handel hos Dansk Erhverv, Carsten Rose, sit blik på den danske e-handels udvikling, den netop overståede Black Friday og den nærmeste fremtid for de danske e-handelsvirksomheder.