Værktøj: Undervis i liveshopping på EcomTrainer

TV-shopping på steroider er liveshopping blevet kaldt og analyser fra Dansk Erhvervs peger på at forbrugerne er vilde med det. Liveshopping er en ny salgskanal, som kan binde den fysiske og den digitale butik sammen. På læringsplatformen, EcomTrainer, kan du nu finde en række moduler om liveshopping.

Hvad er Liveshopping?

Liveshopping er en hybrid, hvor den fysiske og den digitale butik smelter sammen og udgør en ny form for salgskanal. Her præsenteres produkter via et live stream på fx Facebook, og kunderne kan købe direkte under eventet.

Hvordan håndterer man 10.000 kunder på et liveshopping-event?

Der kan være et administrativt tungt arbejde at forberede, afvikle og efterbehandle et liveshopping-event. Heldigvis er der udviklet flere digitale værktøjer, som du kan bruge, og som gør det nemmere at arbejde med liveshopping. Et af dem er det danskudviklede program, ELISA
ELISA er i korte træk en robot, du kan sætte op til at hjælpe dig med alt i forbindelse med liveshopping.

Moduler på EcomTrainer

På EcomTrainer kan du nu finde 3 moduler om liveshopping og ELISA:

✅ Modul 1: Kom godt i gang med liveshopping
✅ Modul 2: Strukturering af liveshopping-event
✅ Modul 3: Sådan bliver du en god vært til liveshopping-events