
Bøger og podcasts om bæredygtighed
Ferien venter om hjørnet og i år har vi fokus på bæredygtighed og grøn omstilling på vores sommerferieliste.
3 bøger til sommerferien 🌞
“Hvordan skaber vi bæredygtig udvikling for alle”
Katherine Richardson (80 sider)
Tag med op i helikopteren og få et holistisk blik på, hvorfor det er gået så galt i forhold til klimaet. På 80 sider gør professor og forsker, Katherine Richardson det klart for os, at vi har mistet følingen med naturen og giver os samtidig et håb for, hvordan vi kan ændre retning. Du kan få den for 50 kr. her.
“Forretning for fremtiden”
Kristoffer Nilaus Tarp og Erik Thomas Johnson (267 sider)
Fra helikopterperspektivet dykker vi her ned i virksomhedernes verden og får en praktisk og konkret tilgang til, hvordan virksomheder kan ændre deres forretning i en mere bæredygtig retning. Konkret får de 50 eksempler på danske virksomheder + 7 kernekompetencer til den grønne omstilling. Find bogen her.
“Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektiv”
Gitte Haar (154 sider)
Gitte Haars budskab i hendes bogserie er klar: Bæredygtighed er ikke længere noget, virksomhederne bare skal kommunikere lidt om. Det er den eneste måde, de kan være konkurrencedygtige på i fremtiden. I denne overskuelige bog får du en række værktøjer og metoder til den grønne omstilling. Find den her.
3 podcasts til hængekøjen eller havearbejdet 🌱
Fremtidens forbrugere kræver bæredygtighed
Bæredygtig Business, S5E6 (54 min)
Er ”bæredygtighed” og ”marketing” hinandens modpoler? Nej, siger Julie Daugaard fra Dentsu. Hvor traditionel marketing handlede om at sælge mere, handler det i dag om at sælge anderledes. Og fremtidens forbrugere kommer slet ikke til at ville handle med virksomheder, der ikke er bæredygtige. Hør episoden af “Bæredygtig business” med Julie Daugaard her.
Er online shopping for fristende let?
Blinde vinkler, E12 (34 min)
Det er uhyggeligt let at shoppe på nettet. Men er det FOR let? Og hvilke konsekvenser kan det have at vores impulskontrol udfordres mere og mere? Hør episode 12 af Blinde vinkler – en podcast udgivet af Ingeniørforeningen IDA og IT-Branchen.
Markedsføringsloven og “Greenwashing”
Bæredygtig Business, S5E28 (52 min)
Ordet ”Bæredygtig” er blevet et hypet buzzword og flere og flere virksomheder bruger det, fordi de ved, det sælger varer. Men må de det? Er det “Greenwashing”? Og hvad er reglerne egentlig? I dette afsnit af Bæredygtig Business kan du bl.a. høre Vibeke Myrtue Jensen, som er politisk rådgiver i Forbrugerrådet Tænk.


Følg med på LinkedIn
