#1: Hvis det regner, falder konverteringsraten
Cyklistforbundet afvikler årligt en kampagne, der skal få flere til at lade bilen stå – den hedder “Vi cykler til arbejde”. Efter endt kampagne, satte Cyklistforbundet sig ned og kiggede på deres marketing-kanaler og resultater.
Data fra 58.602 deltagere, der på 31 dage cyklede 10,4 mio. km, eller 268 gange rundt om jorden, kom under luppen, og det gav nogle interessante indsigter.
“Hvis der blev sendt nyhedsbreve ud, når vejret var rigtig dårligt udenfor, kunne det aflæses i mængden af tilmeldinger på dagen.”
Dvs. når det fx regnede, var der færre, der var tilbøjelige til at gå med på ideen om at tage cyklen i stedet for bilen.
Derudover lærte Cyklistforbundet en masse om bl.a. retargeting og effekten af Facebook-annoncer. Men fremadrettet bliver vejret også taget med som et data-parameter, før der sendes kampagner ud. Læs hele historien her. |