Køber B2B virksomheder primært ind via digitale kanaler eller på telefon? Kan kunstig intelligens skabe mere værdi i din indkøbsafdeling? Og hvordan er det lykkedes Saxo.com at skabe en succesfuld forretning med over 10 millioner bogtitler?

Før du ser oplæggene – test dig selv

Har du styr på B2B-indkøbernes digitale adfærd? Ved du fx hvor mange indkøbere, der handler online, hvor mange der foretager indkøb digitalt udenom faste leverandøraftaler og hvorfor B2B-indkøbere handler online? Tag Dansk Industris quiz og test din viden på denne side.

Oplæg 1: DIs B2B e-handelsanalyse 2020 – virksomhedernes digitale indkøb

Oplæg 2: Skal du ansætte en algoritme i din indkøbsafdeling?

Oplæg ved Niklas Hall, CEO i Acumex, der arbejder med hvordan kunstig intelligens kan understøtte online forhandling og indkøb.

Oplæg 3: E-procurement i Saxo.com

Peder Skjalm Lissner, tidl. CFO i Saxo.com, fortæller om hvordan Saxo.com har opbygget en succesfuld online webshop med over 10 mio. bogtitler.

Undervisningsforløb om e-procurement

Hvordan vil fremtiden påvirke indkøbsafdelingen og dens medarbejdere? Hvad sker der med indkøb, når indkøbere og sælgere ikke kan mødes fysisk? Hvordan forhandler man digitalt? Det er nogle af de spørgsmål, som eleverne skal arbejde med i det nye materiale om e-procurement.

  • Titel: E-procurement
  • Varighed: 37 timer
  • Udviklet til: Hovedforløbsspecialet Digital handel (valgfag)
  • Forløbet er udviklet til tilstedeværelsesundervisning, men kan også benyttes til online.
  • Downloades som word- eller moodlefil her: E-procurement undervisningsforløb

Mere viden?

 

Janne Gaye

Har du spørgsmål?

Janne Gaye