"Ét af de bedste webinarer jeg har deltaget i!" - sådan lød én af kommentarerne fra webinaret med Kasper Friis fra virksomheden WeAutomate. Sig farvel til "send-til-alle-knappen" og byd velkommen til automatisering og personalisering, hvor 1 person er sit eget segment og hvor vedkommende kan få nøje skræddersyet information tilsendt på det helt optimale tidspunkt.

Arbejdsspørgsmål

Forslag til spørgsmål som eleverne kan arbejde med på baggrund af webinaret:

  • Hvad er forskellen på email marketing og email marketing automation
  • Giv et eksempel på email marketing automation
  • Hvilke fordele og ulemper ser du ved brug af automation marketing?
  • Hvordan måler man på effekterne af email marketing?
  • Hvad skal der til for en virksomhed at gå fra brug af email marketing til email automation marketing?
  • Specifikt til elever på hovedforløb: Hvordan kan din praktikvirksomhed benytte sig af automation marketing?

Evalueringsskema til eleverne

Du kan evt. bede dine elever evaluere webinaret og samtidig sikre fastholdelse af eleverne undervejs ved hjælp af nedenstående skema. Her bliver eleverne bedt om at evaluere webinaret, skrive tre læringer de har fået, samt sætte deres noter fra webinaret ind i skemaet. Skemaet er til egen brug og diskussion på klassen og skal ikke sendes til videncenteret.

Dagens ekspert

Kasper Friis er indehaver af marketing automation-bureauet WeAutomate ApS, der yder konsulentrådgivning til virksomheder over hele Europa, navnlig Skandinavien og Tyskland. Tidligere har Kasper været marketingdirektør i Danmarks største content marketing-bureau TEXTA A/S, samt holdt oplæg for Google Succes Online om e-mail marketing automation.

Janne Gaye

Har du spørgsmål?

Janne Gaye