3 nye undervisningsforløb

Alle vores forløb er gratis tilgængelige via Videnscenterportalen, du skal blot oprette dig som bruger. Du kan vælge at bruge hele forløbet som det er, eller plukke dele af det og tilpasse din egen undervisning.

Nyhedsbrev
6 timer – Dansk D

Her arbejder eleven med kommunikationsmodellen og skal lære om både intern og ekstern kommunikation.

Forløbet indeholder bl.a.:

  • Introduktion + opgave om kommunikationsmodellen
  • Materiale om virksomhedskommunikation, “tone of voice” og Fisk-modellen
  • Opgaver om nyhedsbreve, intern/ekstern kommunikation og “tone of voice”
  •  Eleven kan anvende relevante skrivestrategier og udtrykke sig forståeligt og varieret i skrift, tale, lyd og billede i en form, der passer til genre og situation

Forløbet er udviklet af Mads Ulrik Nielsen fra Aarhus Business College.

Digitale salgskanaler
3 timer – USF Detail

I dette forløb kan du gøre eleverne klogere på digitale salgskanaler.

Forløbet er på 3 timer og indeholder bl.a.:

  • Indledning: Hvad er en digital salgskanal + test
  • Oversigt over digitale salgskanaler
  • Sociale mediers rolle i købsbeslutningen
  • Trends + opgave om IoT

Forløbet er udviklet af Tina Schrøder fra Aalborg Handelsskole. 

E-handel og forbrugernes adfærd
3 timer – USF Detail

I dette forløb arbejder eleverne med udgangspunkt i DIBS’ e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse på, hvilke trends der er på vej.

Forløbet indeholder bl.a.:

  • De vigtigste tal fra DIBS’ rapport om e-handel
  • Opgave om e-handlens vækst
  • Video om fremtidens butik
  • Video + opgave om trends

Forløbet er udviklet af Lasse Klubien fra NEXT og Kim Barding fra IBC.

Mere undervisningsmateriale?

Se alle vores undervisningsforløb her og husk at tilmelde dig nyhedsbrevet for løbende information om events, forløb og ny viden.

Har du spørgsmål?

Gitte Bækmark 4088 0860

Skriv en kommentar