3 rapporter med nye tal fra den digitale verden

Står du stadig og viser den samme Powerpoint-præsentation som sidste år? Så er det måske på tide at få den opdateret med de nyeste tal fra den digitale verden.  Vidste du eksempelvis, at abonnementssalg nu står får 20% af den samlede online omsætning i Danmark?

Kulturministeriets rapport
Mediernes udvikling – 2018

Kulturministeriets årlige rapport om udviklingen af medier i Danmark er udkommet. Her kan du bl.a. læse, at Facebook stadig er en væsentlig spiller i Danmark, selvom brugerandelen i de yngre aldersgrupper ikke steg i 2018:

  • Over halvdelen af de danske internetbrugere mellem 16 og 89 år er på Facebook hver dag.
  • Der er knap tre gange så mange brugere, der anvender Facebook dagligt, end det er tilfældet for nogle af de øvrige sociale medier, der er en del af undersøgelsen.
  • Derudover viser analysen at 85% af de danske internetbrugere har en profil på et socialt etværk.

En anden interessant del af analysen viser, at 14% af de 12-18-årige er helt eller delvist enige i, at moderne teknologi virker skræmmende. Selvom det er en lille andel, så vidner det om, at den nye digitale generation også har betænkeligheder ved de nye teknologier.

Følg udviklingen i online handel i Danmark
FDIHs halvårsrapport 2019

Du kommer ikke udenom FDIHs analyser, hvis du gerne vil holde dig opdateret på e-handel i Danmark. Ifølge deres seneste analyse af første halvår af 2019, voksede forbruget på nettet med 7,6 mia. kr. og dermed er dansk e-handel godt på vej mod en ny omsætningsrekord.

I analysen kan du også læse at:

  • Zalando er den største netbutik – de tyve største butikker sidder samlet på mere end hver fjerde handel (26%).
  • 80% af danskernes forbrug på nettet er ad hoc køb, mens abonnementssalget er vokset til at stå for 20% af det samlede forbrug online.
  • Børnefamilierne har den klart mest mobile adfærd; 59% af købene og 76% af søgningerne er nu via mobile enheder.

Er du ikke medlem af FDIH, kan du stadig få adgang til en light-udgave af analysen ved at afgive din emailadresse.

Analyse af 111 danske retailers
Impact’s Omnichannel Index – 2018

Impacts’ Omnichannel Index er et benchmark af 111 danske retaileres evne til at møde kundernes forventninger i et omnichannel-perspektiv, 2018.

Her kan du bl.a. læse at:

  • Kun 48% af retailerne bruger aktivt sociale medier til at skabe og fastholde interesse hos kunderne.
  • Kun 40% af de danske retailere arbejder struktureret med søgeordsoptimering på deres websites.
  • 79% af de danske retailere tiltrækker trafik og opmærksomhed gennem målrettet brug af Google Ads.
  • Kun 18% af retailerne tilbyder, at kunderne kan reservere en vare i netbutikken og hente den samme dag i den fysiske butik

Rapporten kan downloades til gengæld for, at du afgiver din email.

Mere viden?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg med på LinkedIn, så får du løbende information om rapporter, events og nyt undervisningsmateriale.

 

Har du spørgsmål?

Janne Gaye 4171 5706

Skriv en kommentar