Undervisningspakke: Omnichannel

Hvordan kan den fysiske butik udnytte mulighederne online optimalt og omvendt? Gør dine elever klogere på omnichannel i denne undervisningspakke.

Undervisningsforløb:
Digital detail

Hvor skal de danske detailhandlere se hen, hvis de skal udvikle deres digitale indsatser og være med som first movers? Det giver dette forløb med sit internationale aspekt forskellige bud på. Der ses både mod øst i form af Kinas nye fødevarekoncept “hema” og mod vest i form af New York og Berlin.

Fag
Uddannelsesspecifikke fag (USF) – detail

Længde
3 timer

Undervisningsforløb:
Online indtager offline

Efter flere år, hvor traditionelt fysiske forretninger flytter deres aktiviteter online med webshops, sker der nu det modsatte for virksomheder, der er født digitale. Vi ser flere eksempler på, at pure players åbner fysiske butikker, hvor kunderne kan møde dem.

Fag
Afsætning niv. C/D

Længde
3 timer

Undervisningsforløb:
Bestil den rigtige tøjstørrelse

Hvordan kan man i fremtidens modebranche sikre, at kunderne får bestilt tøjet i den helt rigtige størrelse? Det er der forskellige bud på i dette forløb, hvor eleverne skal vurdere, hvilken en de mener vil være den, der er mest fremtid i.

Fag
Hovedforløb

Længde
1 time

Teaser-video
Amazon Books i New York

Detail-ekspert, Martin Michael Frederiksen, fortæller fra Amazon Books store i New York om hvordan Amazon udnytter data fra deres online salg til at optimere indretningen i den fysiske butik.

Case video
Bog & idé – fra online til offline

Marianne  fortæller hvordan Bog og idé udnytter det kundeflow webshoppen driver ned i de fysiske butikker. Hvad er konsekvenserne af salg på nettet – hvor starter kundens rejse?

Videoen behandler det faktum at kundens rejse skal definere hvor butikken og kæden skal agere. Resultater viser at online er den største ”driver” af trafik til butikken. Videoen er god til at italesætte relevansen af en online tilstedeværelse.

Hvilke elever kan have gavn af videoen?

Videoen passer primært på salgsassistentelever og i særlig grad når emnet er e-handel, strategi, konceptmodel og butikkens udvikling.

Eksempler på arbejdsspørgsmål til videoen

  • Hvordan kan online og offline (fysiske butikker) understøtte hinanden i kundens rejse?
  • Hvordan kan en handelsvirksomhed som primært handler B2B lære af Bog og Idés erfaringer?
  • Hvor fra kommer trafikken til din (handelsvirksomhed)?

Studietur om fremtidens detail
Tag med til New York – 10.-16. januar 2020

Videncenter for Digital Handel og Viden om data tager sammen med undervisere, virksomheder og skolerepræsentanter til New York for at besøge NRF Retail’s Big Show 2019, som foregår fra 12-14 januar. Skal du med?

Mere viden?

Hent vores andre undervisningspakker eller tilmeld dig vores workshops og webinarer.

Har du spørgsmål til materialet?

Morten Christoffersen 4171 5705

Skriv en kommentar