Undervisningspakke: Markedsføring

Skal du undervise i afsætning eller markedskommunikation er der inspiration at hente i denne undervisningspakke om markedsføring.

Undervisningsforløb
Watery: Online markedsføring

Indhold

  • Markedsbeskrivelse og målgruppeprofil
  • Analyse af Waterys nuværende kommunikation
  • Udarbejdelse af ny reklame
  • Effektmåling

Fag
Markedskommunikation C

Længde
8 timer

Teaser video
4 tendenser i digital markedsføring

Casper Theilgaard er partner i det digitale bureau, Compell, som hjælper virksomheder med alt fra SEO til YouTube-annoncering. Hør hans 4 bud på, hvilke tendenser der kommer til at præge digital markedsføring i de kommende år.

GoodiePack
Facebook

Med over 2 mia. aktive brugere, er Facebook stadig én af de mest interessante markedsføringskanaler for virksomheder. Bliv klogere på verdens største sociale medie i denne Goodie Pack som indeholder bl.a.:

  • Rapporter
  • Videoer
  • Podcast
  • Link til Facebook’s egen e-læringsplatform

Case video
Bog & idés vigtigste kundesegmenter

Marianne præsenterer Bog & idés to største kundesegmenter og et de vil satse på fremadrettet med nye initiativer. Denne video adresserer den helt klassiske diskussion om valg af segmenter og hvordan segmenterne aktiveres.

Hvilke elever kan have gavn af videoen?

Videoen passer primært på salgsassistentuddannelsen og særligt ved faget markedsføring. Den kan også bruges til at italesætte hvordan man aktiverer de omtalte segmenter i butikken gennem personligt salg.

Eksempler på arbejdsspørgsmål til videoen

  • Hvilke kundesegmenter er de vigtigste i jeres virksomhed? Lav en beskrivelse af de 2-3 vigtigste
  • I hvilke afdelinger vil man kunne bruge viden om kundesegmenter?

Explainer video
Hvad er Automation Marketing?

Markedsføring i dag er også automation marketing, hvor man som kunde oplever at blive bombarderet med reklamer for produkter, når man har besøgt en hjemmeside. Men hvordan virker det og hvordan kan et flow for virksomheden se ud, når de sætter et automation marketing flow i gang? Det kan eleverne få vist i denne videoscribble.

Hvilke elever kan have gavn af videoen?

Videoen passer primært på salgsassistentuddannelsen og særligt ved faget markedsføring. Den kan også bruges til at italesætte hvordan man aktiverer de omtalte segmenter i butikken gennem personligt salg.

Videoen er udviklet til faget Digital markedsføring 1 i specialet Digital handel, men kan med fordel benyttes til både afsætning og markedsføring på GF2 og EUX, hvor eleverne kan præsenteres for en anden måde at lave markedsføring på, som de helt sikkert selv er stødt på som forbrugere/konsumenter.

Eksempel på opgave til videoen

Lad eleven udarbejde et autmation marketing flow på andre produkter, hvor de beskriver, hvor målgruppen skal rammes med annoncerne, samt hvilke pains og gains, der kommunikeres i annoncen. Det kunne fx være  løbesko til en marathonløber, eller sutter til babyer, eller hørebøffer til en teenager.

Mere viden?

Vi udvikler løbende undervisningsmateriale og afholder workshops og webinarer, så følg med og bliv opdateret.

Har du spørgsmål til?

Morten Christoffersen 4171 5705

Skriv en kommentar