Webinar d. 16. maj om Influencer Marketing

Stoler du mere på dine venner end du gør på brands? Så er du allerede godt på vej til at forstå hvorfor Influencer Marketing boomer.

Hvad er Influencer Marketing?

Kendall Jenner har ca. 107 mio på Instagram. Rasmus Brohave har omkring 250.000 på YouTube.

Det er blevet profitabelt at have mange følgere. Og ikke kun for de helt store og kendte, men også de såkaldte micro-influencers kan nyde godt af brands der gerne vil betale penge for at få promoveret deres produkt.

Ideen bag er, at influenceren har en højere grad af troværdighed og at målgruppen vil være mere tilbøjelig til at købe produktet efter at deres favorit-blogger/kendis har anbefalet det.

Hvorfor er det interessant at bruge Influencers?

Fordi at det sælger.

74% bruger sociale medier, når de skal undersøge et nyt produkt. Og én ud af tre har købt et produkt på baggrund af en influencers sponsorerede indhold.

44% af forbrugere mellem 25 og 34 år stoler nemlig på, hvad en influencer siger om et brand, mens kun 21% stoler på, hvad et brand siger om sig selv (Kilde: Infomedia).

D. 16. maj har vi webinar om Influencer Marketing:

Vi har inviteret den danske direktør for Splay One, Adrian Langer ind til en snak om bl.a.:

  • Hvad kan den type markedsføring, som “almindelig” markedsføring ikke kan?
  • Hvordan finder man den rette Influencer?
  • I hvilke sammenhænge giver det mest værdi?
  • Hvordan måler man på indsatsen ved at bruge Influencers?
  • Hvad er risiciene ved at bruger Influencers og hvad har man ikke kontrol over?

Vi krydrer oplægget med en række eksempler, så glæd dig til at blive klogere!

Vi ses torsdag d. 16. maj kl. 14.30

Det er gratis og åbent for alle, bare husk tilmelding. 

 

Skriv en kommentar