Total Ret@il

Vil du vinde en bestseller? Vi udlodder 2 eksemplarer af bestselleren Total Ret@il. Bliv klogere på fremtidens detailhandel med Martin Frederiksen og Louise Byg Kongsholm.

Videncenter for Digital Handel udlodder 2 eksemplarer af Martin Michael Frederiksen og Louise Byg Kongsholms bog, Total Ret@il.

Sådan deltager du:

✔️ Log ind, eller opret en gratis bruger, på Videnscenterportalen.dk. Det kan du gøre her.

✔️ Skriv en kommentar under artiklen.

Der bliver trukket lod blandt alle besvarelser og vinderne bliver offentliggjort d. 29. januar 2019 her på videnscenterportalen.

 

Jyllands-Posten giver bogen 5 stjerner

“Detailhandlens kunder tænker ikke længere i enten webshop eller fysisk butik. De skal behandles lige godt, lige meget hvor og hvordan de handler, mener forfatterne til en ny bog om detailhandlen.”

Om bogen

Detailhandelslandskabet har ændret sig betydeligt i løbet af de seneste 10 år. Den teknologiske udvikling har ført til signifikante ændringer i forbrugernes adfærd og den måde, hvorpå research og shopping finder sted har forandret sig for altid.

Brug bogen til at få indsigt i det nye detailhandelslandskab og den forandrede forbrugeradfærd. Er du underviser får du her en guldgrube af case-beskrivelser og hands-on eksempler, som er oplagte at bruge i din undervisning. Her hos Videncenter for Digital Handel er det en vigtig opslagsbog, som vi ofte finder inspiration i.

Få fat i den før din kollega!

________________________________________

Svar på spørgsmålet:

Hvad kunne Fætter BR have gjort anderledes for at fastholde deres kunder?


Vinderne bliver offentliggjort den 29. januar 2019 her på siden.

8 kommentarer

  • Omdanne butikkerne fra at være lageropbevaring til at være et oplevelsesunivers. Lave events, legetøjsdage og i det hele taget interagere mere med kunderne – giv produkterne liv!

  • Jeg synes først og fremmest at det er ærgeligt, at BR må lukke, og der er en række elever, der er kommet i klemme og medarbejdere der er blevet fyret. Det sagt, så tænker jeg de med fordel kunne have brugt deres brandkendskab til mere. Måske bruge deres maskot til en række egne private label-produkter, og skabe tilhørsforhold til deres kunder igennem deres varer.

  • I min optik (i modsætning til mange er jeg langt fra selvudråbt ekspert i BR’s strategiske forløb) er det MEGET lang tid siden BR kunne have sat ind for at undgå deres situation. Jeg tror den i en hvis grad var uundgåelig og spørgsmålet i højere grad ville have handlet om hvor vidt de kunne have omstillet hele deres forretningsmodel mod den virkelighed vi lever i idag. I korte træk at gå fra deres fysiske setup med kilometer af hyldevare til, i højere grad, et oplevelsesunivers. Børn skal (i min optik) inspireres og stiller høje krav til underholdningen som kunne være løst med et legecenter frem for en fast butik. Hvis dette havde været supporteret med et gennemført digitalt univers kunne man måske have gjort det nemmere at indrage forældrene i købsrollen til børnene som brugere.

  • Jeg mener ikke at BR formåede at adskille sig fra Bilka og andre supermarkeder. De skulle have gjort meget mere ud af præsentationen af produkterne og oplevelsen ved at komme ind i butikken. Lidt som Hamleys forsøgte i deres butikker. Dog må man sige BR havde et ret stærkt kundeklubskoncept. Det kunne de måske også have udnyttet langt bedre.

  • Deres online del var tung og mangelfuld. Differentiering i forhold til konkurrenter sparsom. De var tilstede på alt for få touch-points.

  • Fokusere på oplevelsen – det man ikke kan online…
    Hvem vil ikke gerne besøge legetøjsbutikken i Big eller i Home Alone 2?
    Et kedeligt miljø med produkter i indpakning på hylder, hvor du bliver guidet gennem butikken af en smal gang uden oplevelser, kan nettet sagtens hamle op med ved produktvideoer og lignende.

  • Jeg tror at BR har hvilet på den monopol-lignende status de har haft i DK i mange år. Mener, som tidligere nævnt her i tråden, også at der manglede et oplevelses-univers. Med et så synligt brand, var der potentiale til at udnytte deres positionering.

  • Oplevelser, oplevelser og oplevelser. Og så multichannel, på den gode måde, før konkurrenterne lykkes med det, og før Amazon kommer.

Skriv en kommentar