Dato / Tid
31. maj 2023 - 1. november 2023
Kl. 14:00 - 15:30
31. maj 2023 - 1. november 2023
Kl. 14:00 - 15:30
Online via Zoom
Du tilmelder dig til en hel webinarrække i det enkelte grundfag. Til hvert webinar skal du løse en lille opgave eller afprøve et digitalt værktøj. Hertil bør afsættes 1-2 timer. Du kan få hjælp og sparring til dette via frivillige virtuelle drop-in-møder mellem webinarerne. Her vil en konsulent fra CIU samt en fagkonsulent fra STUK deltage sammen med de øvrige deltagere og give sparring på dit forløb.
Dato | Beskrivelse |
31. maj kl. 14.00-15.30 | 1. webinar: GeoGebra – hvad og hvordan? På dette webinar får du starthjælp til at komme i gang med at bruge GeoGebra i undervisningen. Du får eksempler på og drøfter med andre undervisere, hvordan programmet kan indgå i undervisningen som redskab til en dybere forståelse for matematiske emner hos eleverne. |
16. august kl. 14.00-15.30 | 1. Drop-in-møde |
30. august kl. 14.00-15.30 | 2. webinar: Kunstig intelligens som en kognitiv sparringspartner for eleven Udgangspunktet for dette webinar vil være, hvordan nuværende og fremtidige kunstige intelligenser kan inddrages meningsfuldt i matematikundervisningen på erhvervsuddannelserne. Der arbejdes blandt andet med inddragelse at chatbots som ChatGPT. |
13. september kl. 14.00-15.30 | 2. Drop-in-møde |
28. september kl. 14.00-15.30 | 3. webinar: Regneark som didaktisk og pædagogisk værktøj På nogle uddannelser er brugen af regneark i matematikundervisningen ganske naturlig og helt essentielt, på andre uddannelser er det ikke. På dette webinar får du eksempler på, hvordan regnearket kan anvendes i undervisning som andet end blot et regneredskab. |
24. oktober kl. 14.00-15.30 | 3. Drop-in-møde |
1. november kl. 14.00-15.30 | 4. webinar: Refleksion og præsentation af egne forløb og egen praksis
På sidste seminar præsenterer alle deltagere, hvad de har arbejdet med i deres undervisning mellem webinarerne. Vi evaluerer forløbet og drøfter, hvordan de forskellige udviklede produkter understøtter elevers læring gennem anvendelse af IT i undervisningen, samt hvordan deltagerne kan videndele med hinanden. |
Skrevet 20.03.23
Til forsiden