3D-konkurrence for GF2 hold - tilmeld dit hold nu!

Konkurrencen henvender sig til elever på erhvervsuddannelsernes andet grundforløb (GF2) og går ud på, at eleverne skal udarbejde en innovativ løsning på en række parametre som er indlejret i opgaven bl.a. ved brug af en 3D-printer

  • Konkurrencen henvender sig til elever på erhvervsuddannelsernes andet grundforløb (GF2) og går ud på, at eleverne skal udarbejde en innovativ løsning på en række parametre som er indlejret i opgaven bl.a. ved brug af en 3D-printer.
  • Konkurrencen har til formål at udbrede kendskab til arbejde med 3D-teknologier og arbejdsredskaber i elevens, skolens og erhvervslivets hverdag.
  • Konkurrencen igangsættes mandag d. 8. november 2021 kl. 8.00 (uge 45) igennem en online rammesætning af ca. 1 times varighed.
  • Konkurrencen løber over 15 timer fordelt på ugens 3 første dage. Hvordan din skole fordeler timerne disse dage er eget valg.
  • Løsninger skal ’afleveres’ senest torsdag d. 11. november kl. 15.30 uge 45.
  • Fredag i uge 45 og mandag i uge 46 bedømmes alle løsninger og tirsdag i uge 46 kåres vinderen af konkurrencen.
  • Der sendes lærervejledninger til de deltagende undervisere i god tid inden konkurrencen, så konkurrencen kan forberedes optimalt.
  • Konkurrencen bedømmes af et bredt sammensat dommerpanel med kompetencer indenfor alle de fag/uddannelser som deltager.
  • Elevteams skal have en størrelse på mellem 2 og 4 elever.
  • Endeligt konkurrence materiale fremsendes til undervisere og elever mandag i uge 44 (1 uge før konkurrence start)
  • Konkurrencens 1. præmier er en 3D-printer til hver af deltagerne i Teamet (max. 4 elever)
  • Vi har et lille lager af 3D printere, som det er muligt at låne under konkurrencen, så undersøg gerne i god tid om i har et passende antal 3d printere til rådighed. Kontakt Lasse Mosgaard på lmos@nextkbh.dk inden 15/10 2021 hvis i har behov for at låne.

Skriv en kommentar